Regulamin współpracy fotograficznej

Zamawianie usługi fotograficznej jest równoznaczna z akceptacją regulaminu.

1. Płatność za sesję zdjęciową

W celu rezerwacji terminu na sesję zdjęciową, należy zapłacić zadatek przelewem, na konto bankowe podane w wiadomości.

Pozostałą kwotę według wybranego pakietu, należy opłacić na sesji zdjęciowej gotówką. 

Proszę od razu przy umówieniu terminu poinformować o chęci otrzymania faktury na firmę, w innym wypadku faktura zostanie wystawiona imiennie.

 

2. Płatność za zdjęcia ślubne

W celu rezerwacji terminu ślubnego, należy podpisać umowę i opłacić zadatek. Pozostałą kwotę należy uiścić najpóźniej w dniu ślubu. Jest możliwość opłacenia zdjęć wcześniej, gotówką/przelewem.

 

3. Terminy realizacji - sesja

Po pełnym opłaceniu sesji, w terminie 30 dni roboczych, klient otrzymuje link z obrobionymi zdjęciami, w niższej rozdzielczości i z logo. Na tym etapie przesyła mi numery wybranych ujęć (ilość według wykupionego pakietu). Może życzyć sobie dodatkowy, delikatny retusz jak np. usunięcie włosa, usunięcie krostki, zadrapania, siniaka itp. Do 7 dni roboczych od wysłania listy numerów, zdjęcia zostają wysłane do klienta w wersji elektronicznej, w pełnej jakości i bez logo do pobrania. Po podesłaniu linku, galeria jest ważna 7 dni, po czym wygasa.

4. Terminy realizacji - Ślub

Termin na oddanie zdjęć po ślubie, w wersji elektronicznej to 3 miesiące od chwili wykonania ostatniego zdjęcia dla klienta, w przypadku sesji innego dnia, liczony jest od sesji. Wyjątkiem stanowi indywidualny termin widoczny w umowie. Klient otrzymuje prywatną galerię internetową na hasło, w przypadku standardowego pakietu, galeria jest ważna 3 miesiące, w przypadku pakietu skróconego, galeria jest ważna 2 miesiące. Klient po otrzymaniu linku jest zobowiązany pobrać zdjęcia i zabezpieczyć je. Ponowne przywrócenie galerii internetowej to koszt 50 zł/miesiąc.

Fotoksiążki, wydruki i inne zamówione gadżety, wymagają projektu, zamówienia, wykonania i wysyłki. Ze względu na to, zostają oddane według czasu podanego przez fotografa. (Po wyborze przez klientów ujęć) Termin określa również drukarnia, w przypadku świąt, terminy wydłużają się nawet trzykrotnie)

5. Wybór fotografa/filmowca

Klient, podpisując umowę, zawiera ją z firmą Fotografia Natalia Pilch, dlatego na ślub/event/sesję może przyjechać dowolny fotograf/filmowiec reprezentujący firmę, a nie osobiście właściciel firmy. Przy czym firma zapewnia, że wszyscy fotografowie i filmowcy są odpowiednio wykwalifikowani i doświadczeni.

6. Akceptacja stylu fotografa

Klient zapoznał się z dorobkiem fotograficznym firmy i w pełni akceptuje charakter oraz sposób jego obróbki. Jest świadomy tego, iż zdjęcia mogą się różnić od tych zamieszczonych w portfolio, co jest uwarunkowane wieloma czynnikami t.j. miejsce, godzina, warunki pogodowe, warunki oświetleniowe, dobór garderoby, indywidualne cechy charakteru fotografowanych osób i chęć współpracy podczas sesji fotograficznej, nastrój modeli w momencie sesji, makijaż.

Fotograf nie bierze odpowiedzialności za obecność podczas kluczowych momentów ślubu czy innego wydarzenia, innych usługodawców weselnych, gości, księdza, dzieci.

7. Dodatkowe ujęcia

Można dokupić dodatkową ilość zdjęć poza pakietem w cenie 40 zł / ujęcie. Jeśli jednak wybranych ujęć jest więcej, od 20 wzwyż, proponuję zniżkę w cenie 35 zł/ ujęcie. Po większą ilość ujęć należy się zgłosić do dodatkowej wyceny.

 

8. Fotoksiążka

Standardowa fotoksiążka, ujęta w najwyższym pakiecie to fotoalbum na twardych kartach, o wymiarze 25×25, z 10-cioma rozkładówkami (20 stronami) z grawerem.  

Do każdej fotoksiążki, klient wybiera około 20 / maksymalnie 25 ujęć. Po ich wybraniu, należy wysłać numery zdjęć fotografowi lub oznaczyć je w galerii internetowej i skontaktować się z fotografem z informacją, że zostały wybrane. Od wysłania wiadomości, fotograf ma 40 dnia podesłanie wykonanego projektu fotoksiążki. Projekt  (Liczba dni nie obejmuje świąt/urlopu.)

Po akceptacji projektu, następuje wybór przez klienta okładki/graweru, następnie projekt zostaje wysłany do drukarni. 

Czas oczekiwania na fotoksiążkę zależy od czasu w drukarni, przeważnie mieści się od tygodnia do miesiąca. W przypadku wszystkich świąt, terminy się wydłużają. Zostają podane fotografowi przy złożeniu zamówienia.

*Możliwe jest dokupienie okładki, dodatkowych pendrive’ów, dodatkowej rozkładówki (2 stron) wg aktualnego cennika drukarni. Aktualnie 40 zł / rozkładówkę. 

a także powiększenie fotoksiążki lub zamianę na fotoksiążkę z miękkimi stronami (wtedy liczba rozkładówek jest większa)

9. Selekcja i obróbka - sesja

Fotograf polegając na swoim zmyśle estetyki, dokona selekcji zdjęć, które zostaną poddane obróbce. Otrzymacie pełną galerię obrobionych zdjęć i wybieracie ujęcia w ilości zgodnej z wybranym pakietem np. 10, 15…

Nie otrzymujecie reszty zdjęć. Nie oddaję nieobrobionych zdjęć ani surowych plików raw.

Po otrzymaniu zdjęć są możliwe drobne poprawki na kilku zdjęciach (takie jak usunięcie włosa na twarzy, krostki, pajączków, siniaka etc.)

Klient nie obrabia samodzielnie zdjęć fotografa kolorowymi filtrami o czym jest wspomniane w tym regulaminie, w punkcie 15.

10. SELEKCJA I OBRÓBKA - ślub

Fotograf zastrzega sobie prawo do autorskiego doboru zdjęć do pakietu uwzględniając wcześniejsze, pisemne sugestie Zamawiających. 

Fotograf dokonuje selekcji zdjęć, usuwając zdjęcia nie spełniające walorów artystycznych. Następnie wybierze podaną ilość ujęć widocznych w pakietach do autorskiej obróbki. 

Ślub jest reportażem, co oznacza, że zdjęcia są obrabiane w programie Lightroom. Poddawane są autorskiej korekcji kolorystycznej oraz kadrowaniu. W cenie reportażu nie przerabiam sylwetek, nie odchudzam, nie usuwam znaczków na koszulkach, nie prasuję ubrań, nie przeklejam min, oczu i innych części ciała. 

Modyfikacje wyglądu dotyczą tylko i wyłącznie usunięcia pojedynczych drobnych siniaków, skaleczeń, które nie są trwałe i które mogą być skorygowane we wcześniej wspomnianym programie. 

Nie podejmuję się retuszu całej skóry, trądziku, wygładzania twarzy bądź zmiany sylwetki. Dlatego, że jest to dodatkowy czas pracy, który nie jest ujęty w cenie reportażu. Jest możliwe dokupienie dodatkowej usługi w postaci retuszu, w cenie 500 zł. Obejmuje ona jedną zmianę na wszystkich zdjęciach np. retusz twarzy pana młodego. Zdjęcia ze ślubu są oddane według terminu w umowie, zamówienie dodatkowego retuszu wiąże się z nowym terminem (czas jest liczony od zgłoszenia chęci dokupienia retuszu i przeważnie jest robiony po sezonie ślubnym)

11. Archiwizacja i galeria internetowa

Galeria internetowa działa tyle, ile pisało w wysłanej ofercie/umowie/wiadomości.

Zdjęcia z sesji zdjęciowych przechowywane są u mnie miesiąc. Po tym czasie są usuwane z moich dysków. 

Zdjęcia z eventów przechowywane są u mnie 2 miesiące. Po tym czasie są usuwane z moich dysków. 

Zdjęcia ze ślubu przechowywane są u mnie 6 miesięcy. Po tym czasie są usuwane z moich dysków.

Po otrzymaniu linku do zdjęć, klient pobiera zdjęcia i samodzielnie je zabezpiecza np. poprzez chmurę, dysk bądź pendrive. 

Odebranie pendrive po wspomnianym czasie, wiąże się z samodzielnym wgraniem plików na niego.

12. Co zawiera dany pakiet?

Cena sesji obejmuje usługę fotograficzną. Jeśli dany pakiet fotograficzny nie zawiera wydruków, fotoksiążki, fotogadżetów lub nośników, oznacza to, że klient otrzyma zdjęcia w wersji elektronicznej, do pobrania za pomocą linku.

 

13. Voucher prezentowy

Usługę fotograficzną można wykupić w formie vouchera (bonu prezentowego) według cennika. Po opłaceniu wybranego pakietu, kupujący otrzymuje voucher w wersji elektronicznej do druku. Ważność vouchera to 6 miesięcy od dnia zakupu. 


14. Zgoda na publikację zdjęć

Biorąc udział w sesji, automatycznie wyrażacie zgodę na wykorzystywanie swojego wizerunku oraz imion przeze mnie do celów promocji np. w social mediach (Facebook, Instagram), www. Jeśli klient nie wyraża zgody na udostępnianie swojego wizerunku, jest zobowiązany poinformować o tym fotografa. Należy pamiętać, że według prawa, zgoda na udostępnianie wizerunku może zostać w każdej chwili cofnięta.

 

15. zakaz używania filtrów na zdjęciach

Wraz z przekazaniem Wam zdjęć, uzyskujecie prawo do ich wykorzystywania w celach niekomercyjnych, w tym do ich rozpowszechniania, drukowania lub powielania. Nie wyrażam zgody na nakładanie filtrów na nie.

16. Kontakt

W celu kontaktu, proszę o wiadomości mailowe, na wszystkie zapytania staram się odpowiadać do dwóch dni roboczych. W weekendy, święta i urlop, zastrzegam sobie możliwość wydłużenia czasu odpowiedzi. 

W przypadku braku odpowiedzi z mojej strony, proszę o ponowny kontakt na przykład za pomocą mediów społecznościowych, maila lub telefon.

17. Odpowiedzialność za własne zdrowie i za dzieci

Klient decydując się na sesję musi być świadom, że plener to nie tylko piękne widoki i piękno natury ale i złośliwe owady, rośliny kolczaste, błoto itp. Stosowne zabezpieczenie np. przed komarami, leży po stronie Klienta. Nie może on mieć pretensji do Fotografa z powodu ugryzienia przez mrówkę czy zadrapania. Zarówno na łonie natury jak i w mieście, klienci zachowują zdrowy rozsądek i ogólnie przyjęte zasady bezpieczeństwa.

W przypadku sesji z dziećmi, rodzice biorą odpowiedzialność za swoje pociechy, aby nie stała im się krzywda i ponoszą odpowiedzialność materialną za powstałe szkody.

 

18. Cena za dojazd

Dojazd na sesję, liczony jest następująco: 2 zł/ 1 km od miejscowości 43-430 Skoczów, liczone w jedną stronę. Cena za dojazd obejmuje koszt paliwa, czas i amortyzację samochodu.

19. KOSZTY WSTĘPU

Opłatę za wejścia, fotografowanie na danym terenie czy bilety wstępu do np. zamku ponosi klient. (również dla fotografa)

 

20. UDOSTĘPNIANIE ZDJĘĆ W SOCIAL MEDIACH

Fotografie z sesji można umieszczać na portalach społecznościowych, blogach itp. powinny być podpisane w postaci mojej nazwy ”Fotografia Natalia Pilch” lub w postaci linku do strony www.nataliapilch.pl

21. Zmiana terminu zdjęć

Istnieje możliwość przeniesienia terminu zdjęć jeden raz ze względu na pogodę lub chorobę, później zadatek przepada. Sesja odwoływana jest na godzinę przed ustalonym terminem w przypadku porywistego deszczu, wiatru bądź burzy. Ciemne chmury nie są powodem do odwołania zdjęć. 

W przypadku niemożliwości wykonania usługi przez fotografa, skutkiem wypadków losowych oraz choroby czy złego stanu zdrowia, dopuszcza się wyznaczenie nowego terminu sesji lub zastępczego fotografa.

 

Widoczny regulamin jest dostępny od daty założenia firmy tj. 2017 roku.

Masz jakieś pytania? Skontaktuj się! 

    Zamknij

    Kreatywna, romantyczna, naturalna, pełna uczuć i detali – właśnie taka jest moja fotografia ślubna.

    Skontaktuj się i poznaj ofertę
    dla siebie: 736882616
    kontakt@nataliapilch.pl

    Instagram

    Bądź na bieżąco

    kontakt@nataliapilch.pl